Test Automobilisty Rewitalizant XADO w skrzyni automatycznej

Piotr Zatchij, posiadacz Chevroleta Camaro rocznik 1975 z nieco młodszym silnikiem o pojemności 5 l, zaczął mieć problemy z automatyczną przekładnią typ TH700.

Pojawiły się w niej nieprzyjemne objawy przy zmianie biegu z pierwszego na drugi, objawiające się opóźnionym załączeniem i szarpnięciem. Skrzynia nie posiada żadnego elektronicznego sterownika, a zmiana przełożeń następuje dzięki działaniu układów hydraulicznych. Warto więc było spróbować poprawić sytuację bez rozbiórki przekładni.

Zastosowany został rewitalizant Xado dla przekładni automatycznych w postaci aerozolu w ilości 10 ml. Po 200 km przebiegu opisane objawy zniknęły i skrzynia zaczęła pracować poprawnie. Co się stało? Trudno powiedzieć, czy zostały uruchomione jakieś zacierające się układy wykonawcze, czy też nastąpiło doszczelnienie układów hydrauliki, a może układy sprzęgieł zaczęły pracować poprawnie. Faktem jest, że nastąpiła znaczna poprawa, natomiast nie pojawiły się żadne inne negatywne skutki, chociaż wiemy, że w skrzyni znajdują się zespoły hamulców, gdzie współczynnik tarcia ma istotne znaczenie.

Skrzynie automatyczne to bardzo skomplikowane mechanizmy i trudno orzec, jaki zakres niesprawności da się zmniejszyć czy zniwelować za pomocą preparatów Xado, ale – jak widać – potrafią one skutecznie pomagać. Przy okazji, w związku z nierozważnymi komentarzami na niektórych forach internetowych, muszę napisać, że prezentowane przez nas testy nie są materiałami firmowymi (dotyczy to nie tylko firmy Xado), ale są wykonane na rzeczywistych pojazdach, posiadających właścicieli, przez nas samych lub w naszej obecności. Nie namawiamy nikogo do zakupów, naszym celem jest prezentacja produktów przydatnych w praktyce eksploatacji czy remontu pojazdów naszych czytelników.

Szczegółowe informacje i porady w zakresie stosowania preparatów XADO można uzyskać w siedzibie firmy przy ulicy wiertniczej 127 w warszawie (tel 22 744 15 04) lub email office@poland.xado.com