Test Automobilisty preparaty XADO diesle zima

Test ten wykonaliśmy w czasie zimy, kiedy temperatury w nocy spadały poniżej -10°C, a przy gruncie mogło być jeszcze zimniej.

N aszym zdaniem takie warunki pozwalają na lepszą ocenę skuteczności preparatów mających poprawić działanie silników wysokoprężnych, szczególnie tych starszej generacji i z większymi przebiegami. Wybór padł na Mercedesa W114 z silnikiem 220D rocznik 1973. Wspomniany silnik przeszedł porządny remont w Polsce i po nim pokonał już dystans około 180 tys. km. Do zimowego rozruchu w tak niskich temperaturach były wykorzystywane grzałki silnikowe zasilane z domowej instalacji 220V. Po ich użyciu silnik zaskakiwał względnie łatwo. Ponieważ właściciel Mercedesa podejrzewał wtryskiwacze o podciekanie, co objawiało się zwiększonym dymieniem zastosowaliśmy podwójną akcję rewitalizacyjną. Do zbiornika paliwa został dodany preparat Euro Jet 100 służący do mycia i konserwacji aparatury wtryskowej i układu paliwowego. Do silnika zaś, oczywiście po nagrzaniu, tak jak wymaga tego procedura, rewitalizant „One Stage”. Wyboru pojazdu dokonaliśmy nieprzypadkowo, gdyż mimo swoich lat jest użytkowany w codziennej eksploatacji i osiągnięcie deklarowanego przez producenta rewitalizanta XADO przebiegu 1000 kilometrów, kiedy proces regeneracji części ma się zakończyć, zajęło kilka dni. Nie dokonywaliśmy pomiarów ciśnienia sprężania wychodząc z założenia, że spodziewany efekt da się w takich warunkach atmosferycznych zauważyć w inny sposób. Otrzymany raport od właściciela – pana Daniela Miłoszewskiego – był następujący:

1. w zauważalny sposób zmalało dymienie silnika, widocznie szczególnie w porze nocnej, w lusterku wstecznym, w świetle jadących z tyłu pojazdów
2. zniknęły grzechoczące odgłosy pracy silnika
3. rozruch silnika odbywa się bez używania elektrycznego podgrzewania bloku – wystarczy zwykła procedura użycia świec żarowych
4. czas rozruchu jest podobny jak latem.

Sformułowane wnioski, wspólnie z właścicielem, doświadczonym mechanikiem, są następujące:

1. oczyszczenie wtryskiwaczy spowodowało zapewne polepszenie rozpylania paliwa
2. warstwy rewitalizanta zlikwidowały wiele drobnych luzów w silniku powodując wyciszenie jego pracy
3. zwiększone ciśnienie sprężania spowodowało radykalną poprawę warunków rozruchu silnika.

Więcej informacji na temat produktów można uzyskać w siedzibie firmy XADO, przy ul Wiertniczej 127 w Warszawie, tel. +48 22 744 15 04, lub kontaktując się z przedstawicielami handlowymi +48 660 530 728, +48 660 618 667, sale@poland.xado.com

Samochód jest cały czas w eksploatacji i po kolejnej zimie, tym razem bez użycia rewitalizanta w silniku, będziemy mogli się przekonać o trwałości metalowo – ceramicznych powłok wytworzonych przed rokiem.