Jakosc w cenie?

W poprzednim wydaniu „GT” rozpoczęliśmy redakcyjny test produktów Xado. Niestety, na miarodajne wyniki jest jeszcze za wcześnie, dlatego też tym razem przyjrzymy się kosztom, z jakimi wiąże się przygoda z Xado.

Cała idea działania zastosowanych w naszym Mercedesie CLK produktów Xado opiera się na konieczności przejechania odpowiedniej liczby kilometrów po aplikacji wspomnianych rewitalizantów i dodatków. Niestety, mimo szczerych chęci od czasu pierwszej części tego testu do momentu zamknięcia tego wydania „GT” nie udało nam się pokonać wystarczającego dystansu, tak aby chociażby zatomizowany modyfikator metali Xado Stage 1 Maximum był w stanie udowodnić swoją skuteczność. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło, jak mówi stare polskie porzekadło, tak więc w tym wydaniu „GT” postanowiliśmy sprawdzić, z jakimi kosztami należy się liczyć w momencie podjęcia decyzji o kompleksowej rewitalizacji silnika, skrzyni biegów, układu wspomagania kierownicy oraz tylnego mostu z zastosowaniem produktów Xado. Zacznijmy od oleju.

W przypadku CLK zdecydowaliśmy się na syntetyczny olej silnikowy z rewitalizantem Xado 5W40 SM/CF, którego cena detaliczna w sklepie internetowym www.xado.pl wynosi 207,90 zł za czterolitrowe opakowanie (w tej chwili olej ten objęty jest promocją i kosztuje 129,99 zł — do wyczerpania zapasów). Za podobnej klasy olej wzbogacony dodatkami poprawiającymi pracę silnika i wydłużającymi jego żywotność, jak choćby Valvoline Synpower SAE 5W-40, zapłacić trzeba 148,58 zł. W bardzo podobnej cenie kupimy olej Castrol Magnatec 5W-40 C3W z formułą inteligentnych molekuł (rekomendowany jako „dobry” do naszego samochodu na podstawie konfiguratora olejowego firmy Castrol), którego cena wynosi 140 zł za 4 l. Wygląda na to, że olej Xado jest o mniej więcej 25% droższy (bez promocji), ale według producenta również jego właściwości mają większy wpływ na poprawę kondycji silnika niż oleje konkurencji. To oczywiście okaże się w naszym teście.

Kolejnym z kluczowych produktów Xado, które zastosowaliśmy w CLK, jest zatomizowany modyfikator metali Xado Stage 1 Maximum, który tworzy metaloceramiczną warstwę na wewnętrznych podzespołach silnika, przywracając jednostce napędowej należytą kondycję. Jedno opakowanie tego środka to koszt rzędu 191,90 zł. Ten preparat wydaje się jednak bezkonkurencyjny… Valvoline ma w swojej ofercie środek Oil Treatment (23,81 zł), który zmniejsza tarcie wewnętrzne, poprawia uszczelnienie na linii pierścień-cylinder i zmniejsza dymienie, ale nie zapewnia odbudowy silnika, tak więc nie posiada najważniejszej cechy produktu Xado. W ofercie firmy Liqui Moly znajduje się natomiast kilka dodatków do oleju silnikowego, ale żaden z nich nie posiada wszystkich cech charakterytycznych dla modyfikatora metali Xado — to samo tyczy się firmy STP. W naszym Mercede sie zastosowaliśmy też oczyszczacz systemów smarowania z efektem rewitalizacji Xado Vitaflush (przed wymianą oleju silnikowego), którego cena wynosi 34 zł. W ofercie firmy Valvoline podobny produkt kosztuje 14,44 zł, choć środek ten nie zapewnia efektu rewitalizacji (produkt Xado niweluje ubytki po ok. 70% zużytych cząstkach metali). Podobny produkt, który kosztuje 24,06 zł, ma w swojej ofercie również firma Liqui Moly. W Mercedesie zastosowaliśmy też preparat AntiCarbon (usuwający nagar i osady z cylindrów) należącej do Xado firmy VeryLube, za który zapłacić trzeba 30 zł. To kolejny środek o formule, której próżno szukać w ofertach innych producentów.

Wygląda na to, że produkty Xado nie należą do najtańszych (choć warto zaglądać do internetowego sklepu producenta, bo często trafiają się atrakcyjne promocje), ale ich działanie, o którym pisze producent, znacznie przewyższa możliwości wielu innych popularnych na naszym rynku produktów, zapewniając bardzo złożone efekty. Czy tak jest w rzeczywistości? Czy to wszystko nie jest aby zbyt magiczne? Dowiemy się już za miesiąc!

Ceny pozostałych produktów Xado w teście:

  • Żel rewitalizujący systemu wspomagania układu kierowniczego: 44 zł
  • Żel rewitalizujący do automatycznych skrzyn biegów: 49,99 zł
  • Żel rewitalizujący do mostów napędowych: 45 zł
  • Więcej informacji: www.xado.pl